Πέμπτη, 27 Ιανουαρίου 2011

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ




Για μια ακόμη φορά η νομική σχολή του πανεπιστημίου αθηνών, μαζί με τις συστεγαζόμενες σχολες τελουν υπο καταληψη,με διαφορετικη αυτή τη φορα την φυση των καταληψιων. 200 Αφγανοι,με την ευγενη ανθρωπιστικη παροτρυνση παραταξεων προσκειμενων σε εξωκοινοβουλευτικες αλλα και ενδοκοινοβουλευτικες ομαδες, διαβιουν μεχρι νεωτερας στο νέο κτηριο της Σολωνος. Το γεγονος της ομηριας των φοιτητων,όπως εκφραζεται αρτια μεσα από τον χαρακτηρισμο μεχρι νεωτερας,παραμενει μετεωρο ως βορα στις πυροτεχνηματικες ανακοινωσεις των αντιπαλων φοιτητικων παραταξεων. Μα ποσο καιρο επιτελους θα συνεχιζεται αυτό το θεατρο σκιων ; Ποσο ακομη θα διεκδικουν καποιοι για τον εαυτο τους το δικαιωμα της πρωτοκαθεδριας στην ανθρωπια και στην αλληλεγγυη; Ποσο ακομη « παραταξεις ευθυνης» και «αριστερες της πραξης» θα ανταγωνιζονται για υψηλοτερα ποσοστα στις συνελευσεις,αδιαφορωντας για την πραγματικη αγωνια των φοιτητων,οι οποιοι,ισως,λεω ισως,θελουν να απολαυσουν την παιδεια που με κοπο κατεκτησαν;
Ερωτηματα ενδεικτικα της παραλυσης του κρατικου μηχανισμου. 1. Οι συγκεκριμενοι μεταναστες,με ποια διαδικασια ελεγχου επιβιβαστηκαν στο πλοιο από την κρητη για την αθηνα ; 2. Ευλογα ακολουθει η ερωτηση, με ποια διαδικασια ελεγχου αποβιβαστηκαν στο λιμανι του Πειραια; 3. Τα λαγωνικα της ελληνικης αστυνομιας, βλεποντας ένα τσουρμο αλλοδαπων να κανει αποβαση, δεν υποψιαστηκαν την νομιμοτητα αυτης της ενεργειας; 4.Απο τον πειραια στην αθηνα,το συγκεκριμενο κονβοι ενωπιων ποσων αστυνομικων τμηματων επερασε; Κανενα,ειδικα τα φρουρια της ιπποκρατους και της ζωοδοχου πηγης,δεν υπεθεσε την κρισιμοτητα της καταστασης; 5.Το κτηριο της νομικης σχολης φυλαγεται; Κλειδωνεται; Είναι ξεφραγο αμπελι; Εχει παραχωρηθει σε καποιους η ιδιοτητα του κλειδοκρατορος ; Αν ναι,ποιοι είναι αυτοι; Και πως χειριστηκαν την κατασταση; 6.Η κοσμητεια και η πρυτανεια τι δυναμη εχει να προστατεψει το υλικο και ανθρωπινο δυναμικο της;
Ερωτηματα ευλογοφανη,αλλα τοσο δυσκολα να απαντηθουν.
Ακολουθουν απελπισμενα ερωτηματα σχετικα με τους φοιτητες,ανενταχτους και μη. 1. Από ποιον και γιατι υπαγορευεται η παθητικοτητα των περισσοτερων; 2. Η συνεννοηση για μια σχολη,κατ αρχην,ανοιχτη, δεν θα επρεπε να είναι υποθεση ολων ; 3.Ποιος είναι κρατος εν κρατει,και ποιος τελικα προωθει την περιχαρακωση και την μισαλλοδοξια;  4.Ποιος θα ευθυνεται για την αποσταθεροποιηση ενδεχομενως του κλιματος ; Η σιωπηρη πλειοψηφια ή η αυθαιρετα ενεργουσα μειοψηφια ;

Όλα τουτα πρεπει να τα σκεφτουμε.Πρεπει να σκεφτουμε το απαραβιαστο του δικαιωματος στην Παιδεια,που κατοχυρωνεται αλλωστε συνταγματικα.( Νομική ειμαστε!). Οφειλουμε να κατανοησουμε το κοινο συμφερον,περα από παρωπιδες και ενεργειες εμπνευσμενες από τη μοντερνια. Αλλα πανω απ όλα ,είναι αναγκη να υπαρχουν καποιοι θεσμοι! Θεσμοι που να ειχαν διασφαλισει ότι η χιλιοταλαιπωρημενη Ελλαδα δεν θα ηταν ο χωρος-τρανζιτ των μεταναστων. Θεσμοι που να ειχαν διασφαλισει την υγειονομικη περιθαλψη των εισροουντων και την ασφαλεια των πολιτων. Θεσμοι που να κατοχυρωναν την λειτουργικη ανεξαρτησια του Πανεπιστημιου πραγματικα και όχι κατ’επιφασιν. Θεσμοι που να σεβονται την δημοκρατικη αρχη.Αλλα καποιοι φοβουνται..
Τελευταιο ερωτημα: Πόσο ακόμα;

1 σχόλιο:

  1. Όσο το κράτος ενδύεται συμπεριφορές κακομαθημένου παιδιού: το ίδιο με την αδιαφορία του και την ανοχή του επιτρέπει ανομίες και παραλογισμούς, το ίδιο τις ενοχοποιεί και τις στηλιτεύει κι έπειτα συνεχίζει να τις υποθάλπει...ένας φαύλος κύκλος που θα τετραγωνιστεί μόνο όταν η γη γίνει τρίγωνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή