Δευτέρα, 31 Ιανουαρίου 2011

ΑΣΥΛΟ



Βασικό κομμάτι που μας διδάσκει η τέχνη της επιχειρηματολογίας είναι ο ορισμός των εννοιών που χρησιμοποιούμε κατά την ανάλυση καταστάσεων.Πολύ περισσότερο,μας παραπέμπει σε  κοινά αποδεκτούς ορισμούς,πόσο μάλλον σε συνταγματικα κατοχυρωμενους.Συμφωνα με το ελληνικο Συνταγμα,το οποιο αλλωστε εχουμε υποχρεωση να διαφυλαττουμε,ως ασυλο οριζεται η ελευθερη και ανεμποδιστη διακινηση των ιδεων σε ανωτατα και ανωτερα εκπαιδευτικα ιδρυματα.
Από τουτον τον προφανη ορισμο,μπορουμε να συναγαγουμε ερμηνευτικα και την καταστρατηγηση του, την ιδιαιτερα δημοφιλη φραση «αρση του ασυλου».Αραγε,η καταληψη της Νομικης από υποκινουμενους μεταναστες δεν συνιστα περιπτωση αρσης του ασυλου; Ή μηπως,για να διευρυνουμε το πεδιο εφαρμογης, οι ανα τακτα χρονικα διαστηματα αποφασεις από μεμονωμενες μειοψηφιες για αναστολη λειτουργιας των πανεπιστημιακων ιδρυματων δεν συνιστουν αλλοιωση της ελευθερης διακινησης ιδεων; Οι ονομαστικες καταγγελιες του Προεδρου της Νομικης ότι δεχεται απειλες, ο ιδιος και συναδελφοι του,με αποτελεσμα να ασκουν το λειτουργημα τους γεματοι φοβο για την ηθικη και σωματικη τους ακεραιοτητα,δεν αποτελουν καταφωρη παραβιαση του ασυλου;
Δυστυχως,όμως, οι ανικανοποιητες μεταπολιτευτικες ονειρωξεις ασπρομαλληδων διοπτροφορων,εχουν προσδωσει στην εννοια του ασυλου ένα διαστρεβλωμενο νοημα.Κατα την αποψη τους,ασυλο συνιστα το δικαιωμα του καθενος να καπηλευεται την ελευθερη λειτουργια των πανεπιστημιακων ιδρυματων για να προβαλλει τα,νομιμα η παρανομα,αιτηματα του,χωρις καμια τυπικη και ουσιαστικη νομιμοποιηση.Κατα την ορολογία της επιχειρηματολογιας,τα παραπανω αποτελουν την πραγματωση της εννοιας «παραλογισμος».
Ετερο συνταγματικα κατοχυρωμενο δικαιωμα είναι εκεινο της πληροφορησης της κοινης γνωμης για τα κοινα.Ο αρμοδιος υπουργος προστασιας του πολιτη,με ρητη και ανεπιδεκτη αμφιβολιων δηλωση του,κατεστησε σαφη την ομηρια της πολιτειας να χαραξει πολιτικη στο συζητουμενο ζητημα της καταληψης της Νομικης,γιατι «υπηρχε οργανωμενο σχεδιο καποιων να αιματοκυλησουν τη χωρα».Προφανως,αυτοι οι καποιοι είναι οι χαρακτηριστικοι και χιλιοειπωμενοι « γνωστοι αγνωστοι». Επιτελους,ο Ελληνας πολιτης εχει γνησια απαιτηση να καταστουν απλως γνωστοι.Και,επιτελους,είναι η ωρα ορισμενοι να λογοδοτησουν στον ελληνικο λαο, ο οποιος,ζητει περισσοτερο από ποτε,ειλικρινεια.Οι πρυτανικες αρχες είναι καιρος να λογοδοτησουν γιατι,όλα αυτά τα χρονια,δεν προστατευουν την απροσκοπτη μεταδοση γνωσεων με δικλιδες ασφαλειας που δεν θα επιτρεπουν την αυθαιρετη διακοπη μαθηματων.Πρεπει να απαντησουν γιατι παραγουν ειτε φοβισμενους ειτε αδιαφορους ανθρωπους.(Οι φανατισμενοι παραγονται από άλλες διαδικασιες).Οι κυβερνησεις είναι ωρα να μιλησουν τιμια στο λαο,αποκαλυπτοντας την συμπλεγματικη αντιμετωπιση ενός παρωχημενου θεσμου στο βωμο του πολιτικου κοστους. Η τραυματισμενη αριστερα,είναι ωρα να απεγκλωβιστει από οπισθοδρομικες δυναμεις που δρουν στο ονομα του προοδευτισμου και να εξελθει υγιης από αυτές τις παιδικες ασθενειες.Οι δημοσιογραφοι,είναι καιρος να απαντησουν από ποιους μεθοδευεται η μονομερης προβολη αποψεων και θεσεων.
Από αυτή την ιστορια,εγινε φανερη η εμπορευματοποιηση και η ιδιοποιηση συνταγματικων αρχων.Ειτε αυτή είναι η προστασια των ανθρωπινων δικαιωματων,ειτε το περιφημο «ασυλο».Σε αδυναμια σαφους ορισμου και σε περιπτωση καταχρησης ενός ορου,η επιχειρηματογια προτεινει τον επαναπροσδιορισμο του.Λοιπον,ασυλο δεν μπορει πλεον να νοειται η ψυχιατρικα διερευνησιμη οικειοποιηση ετσιθελικα των χωρων της πανεπιστημιακης κοινοτητας ουτε η χρηση του για πυροδοτουμενες αναταραχες.Ασυλο είναι η κοινη συμφωνια ολων για πραγματικα διακινηση,ελευθερα,αμεσα,αφοβα,ιδεων δεκτικων κριτικης και όχι η φασιστικη επικρατηση μιας ιδεολογιας,εκφοβιστικης του κοινωνικου συνολου,φιμωτικη των υπολοιπων.
Σε τελικη αναλυση,οι λυσεις δεν είναι αυτές που εμφανιζονται.Ανομια ή αιμα.Η λυση είναι θεσμικη και λεγεται αυτοκριτικη ετοιμοτητα.Η εθνικη αντιπροσωπεια εχει την λαικη εντολη,δημοκρατικα και δικαιοκρατικα,να αναθεωρησει τα λαθη της και σε συνεργασια,με το προθυμο λαικο αισθημα,να προβει σε θεσμοποιηση του πραγματικου ασυλου.

1 σχόλιο:

  1. Μακράν το ωραιότερο άρθρο περί ασύλου. Κι έχω διαβάσει πολλά αυτές τις μέρες. Το προτιμώ ακόμα και από το δικό μου, στο οποίο σε παραπέμπω μέσω του ιστολογίου μου: leksilewsi.blogspot.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή