Τετάρτη, 2 Μαρτίου 2011

ΟΙ ΛΟΥΜΠΕΝ ΥΠΑΚΟΥΟΙ( Ή Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝΟΣ ΛΟΥΜΠΕΝ ΑΝΥΠΑΚΟΥΟΥ)



Την Κυριακή δημοσιεύτηκε ένα άρθρο του Στέφανου Μάνου στην εφημερίδα «Καθημερινή» με τίτλο «Οι λούμπεν ανυπάκουοι»,από το οποίο παραθέτω ένα αποσπασμα:
«Η κοινωνική ανυπακοή στο κράτος δικαίου είναι απολυτως θεμιτη για την αποκατασταση αδικιων η τη διορθωση κακων νομων κατω από μια απαραβατη προυποθεση: ότι οι ανυπακουοι αποδεχονται τις συνεπειες που προβλεπει ο νομος….Σε μας οι λουμπεν ανυπακουοι του δηθεν(sic) κινηματος «δεν πληρωνω» δεν πληρωνουν το εισιτηριο η τα διοδια,αλλα δεν μπορουν να ανεχθουν ότι θα κληθουν να πληρωσουν προστιμο….Περιθωριοποιηστε τους.»
Να υπενθυμισω επισης ότι ο κυριος Μανος(ο οποιος εχει,βεβαιως,διατελεσει υπουργος),καθ’ολη τη διαρκεια των απεργιακων κινητοποιησεων των εργαζομενων στα Μεσα Μαζικης Μεταφορας προτεινε να διωχθουν οι εργαζομενοι για απιστια κατά του κρατους,απορριπτοντας το μετρο της πολιτικης επιστρατευσης προφανως ως ιδιαιτερα επιεικες.
Η γυμνια της εξουσιας αποκαλυπτεται καθως προσπαθει να γαντζωθει απεγνωσμενα από επιφασεις νομιμοτητας.Είναι προφανές ότι τον κύριο υπουργό δεν τον ενδιαφέρει ότι ίσως-και πραγματι σ’ένα μεγαλο ποσοστο-οι απεργιες κομιζουν ιδιαιτερο κοινωνικο κοστος,σε συνδυασμο με την συγχυση που υπαρχει αν οργανωνονται από τον εργαζομενο που απομυζαται η από τους συνδικαλοπατερες που ξεβολεύονται.Όχι βέβαια.Αυτό που ενδιαφέρει τον κύριο υπουργο είναι να τιμωρηθει παραδειγματικα οποιος διασαλευει την ανεση της εξουσιας.Να καταδειχθει η ευθυνη του πολιτη όχι απεναντι στο κοινωνικο συνολο,στην συλλογικοτητα,της οποιας την ευρυθμη λειτουργια οφειλει ο καθενας να εξυπηρετει,αλλα απεναντι στο κρατικο λομπυ,απεναντι στους εκπροσωπους του,απεναντι στους νομιμως παρανομουντες.
Ας έρθουμε τωρα στους «λουμπεν» ανυπακουους.Σε εκείνους,οι οποιοι,κατά τη γνωμη του κυρίου Μανου,ισως για να μην φαινονται υποτακτικοι σε καιρους που ολοι αντιστεκονται,ισως γιατι εχουν πληξει στη ζωη τους από την καθημερινοτητα,ισως γιατι «ετσι κανουν ολοι»,εχουν αποφασισει να εναντιωθουν στην καταστολη των δικαιωματων που επιχειρει η κυβερνηση.Μάλλον δεν εχει εικόνα των πραγματων οποιος προβαινει σε τετοιες δηλωσεις.Μαλλον δεν συγκινειται από το πληθος ετεροκλητων ανθρωπων,διαφορετικων πολιτικων πεποιθησεων και καταβολων,που εχουν αποφασισει να συστρατευθουν στον κοινο στοχο της σωτηριας του λαου και της πατριδας.Και αυτή η συστρατευση εκφραζεται και από την παλλαικη στηριξη στο κινημα «δεν πληρωνω»,και από την ομοφωνη συμμετοχη στις πανεργατικες απεργιες(και όχι των κομματικα περιχαρακωμενων),και από το γενικοτερο κλιμα αντιδρασης στις βαναυσες πολιτικες που προσπαθει να περασει μια ανομιμοποιητη κυβερνηση.
Να ειμαστε ολοι σιγουροι ότι δεκανικια που θα επιχειρουν να δωσουν αλλοθι ηθικης χροιας στις-προκαθορισμενες-κυβερνητικες επιλογες θα υπαρξουν πολλα,προερχομενα από τον παλαιοκομματικο χωρο.Είναι εκεινοι που εχουν πεισει ένα συντηρητικο κομματι της κοινωνιας ότι «επρεπε να μπει επιτελους καποιο χαλιναρι» και το μνημονιο είναι «η μοναδικη διεξοδος της Ελλαδας». Είναι οι ιδιοι που θα συμφωνουσαν στην εφαρμογη συνταγματικης διαταξης που θα καθιερωνε την αναγκη ισοσκελισμενου προυπολογισμου,με αποτελεσμα τα έσοδα,το προσημο των οποιων θα είναι αρνητικο για την επομενη δεκαετια,να επηρεαζουν και τα εξοδα(μισθους,συνταξεις),με το προσημο τους να ακολουθει κι αυτό αρνητικο.Δηλαδή «haircut» κυριολεκτικο.

Γιατι σε ποιον θα απομεινουν μαλλια μετα από τετοια αφαιμαξη;

Συνεπώς,ας κατανοήσουν οι «υπακουοι», ότι ολοι εμεις οι «λουμπεν» ανυπακουοι ποθουμε κατι ανωτερο από την αποφυγη της πληρωμης 2,80 ευρω στα διοδια και θυσιαζουμε κατι περισσοτερο από την ηρεμια που μας παρεχει η τυφλη υποταγη στην τυπικη κρατικη α-νομιμοτητα. Ποθουμε την κοινωνικη δικαιοσυνη και την μετοχη στο πολιτικο παιχνιδι με ισους ορους,και κυριως με ορους ενοτητας.Κι αυτή η ενοτητα είναι που ταρασσει συγκορμα τα βαθια ριζωμενα δεντρα της κομματοκρατιας. Θυσιαζουμε την ευκολη επιφανειακοτητα που μας παρεχουν τα οργανα των κρατικων υπηρεσιων(ΜΜΕ) και διεισδυουμε στην δυσκολια που εμπεριεχει η αντισταση.

Κανέναν δεν εχει πληξει τοσο η κριση ώστε να μην εχει 1 ευρω να πληρωσει το εισιτηριο.Αυτο που εχει πληγει ανεπανορθωτα είναι η αξιοπρεπεια των Ελληνων και το δικαιωμα τους σε μια ελευθερη ζωη.

Και ας το συνειδητοποιησει ο κυριος Μανος,αυτό δεν κοστολογειται….

2 σχόλια:

  1. Πέρα από τις μανολογίες και τις βυνολογίες, στις οποίες αμφότερες βρίσκω ορθά σημεία, να υπενθυμίσω και το εξής: είναι γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι που δεν έχουν κανένα μα κανένα οικονομικό πρόβλημα, που στα λεωφορεία ποτέ δεν κόβαν εισιτήριο ή το κάναν με μισή καρδιά...τώρα αδράττουν έξυπνα την ευκαιρία και τη μετουσιώνουν σε διαμαρτυρία. ε, όχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όσον αφορά το ζήτημα της εισιτηριοδιαφυγής πρέπει να επισημάνουμε ότι αυτή δεν είναι καθόλου δικαιολογημένη. Όπως είναι γνωστό το εισιτήριο στην Ελλάδα είναι πολύ φθηνότερο απ' ότι σε άλλες χώρες ενώ τα έξοδα του ΟΑΣΑ δεν διαφέρουν από αυτά αντίστιχων φορέων άλλων χωρών(το πετρέλαιο πχ δεν είναι πιο φθηνό στο εξωτερικό). Άλλωστε στις πόλεις όπου οι αστικές μεταφορές είναι ιδιωτικές (αστικά κτελ) το εισιτήριο είναι πάντοτε πιο ακριβό. Αυτό εξηγεί το γιατί ο ΟΑΣΑ έχει ελλείματα και στην ουσία επιδοτείται από το κράτος. Επομένως η αύξηση των εισιτηρίων δεν είναι αδικαιολόγητη.
    Σχετικά με τα υπόλοιπα θέματα που εθίγησαν πρέπει να πούμε τα εξής. Στα δημοκρατικά καθεστώτα βασικό στοιχείο του δημόσιου βίου είναι το δίκαιο και η τήρησή του από όλους τους παράγοντές του. Αυτό σημαίνει ότι ανεξάρτητα από την κρίση του κάθε πολίτη για τις πράξεις των κρατικών οργάνων αυτές περιβάλλονται με κυρος εφόσον είναι νόμιμες. Άν πάλι δεν είναι νόμιμες τότε το ίδιο το δίκαιο ορίζει τους τρόπους ακύρωσής τους και τις ποινές που ενδεχομένως επιβάλλονται στους προσωπικούς φορείς των οργάνων. Σε κάθε περίπτωση όμως η μη τήρηση των νόμων ανεξάρτητα με το αν συμφωνεί κανείς με αυτούς η όχι δεν είναι επιτρεπτή. Η ανυπακοή λοιπόν στην προκειμένη περίπτωση δεν στρέφεται μόνο κατά του συγκεκριμένου κανόνα στον οποίο στοχεύει κάθε φορά αλλά συνολικά εναντίον της δημοκρατικής τάξης, δηλαδή του κανόνα που ορίζει ότι πρέπει να γίνεται σεβαστός κάθε κανόνας δικαίου εφόσον έχει παραχθεί με τις προβλεπόμενες διαδικασίες. Επομένως οι ρυθμίσεις για τα διόδια, αν μεν είναι παράνομες θα κριθούν από τα αρμόδια δικαστήρια ενω αν είναι απλώς πολιτικά λανθασμένες θα κριθούν από τον λαό στις επόμενες εκλογές ή από τους αντιπροσώπους του στο ενδιάμεσο διάστημα. Η ανυποακοή στους δημοκρατικούς κανόνες είναι αντιδημοκρατική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή